Klantenservice

Heb je een vraag of kom je ergens niet uit? Bekijk onze veelgestelde vragen of neem contact op. 

Hoe weet ik welk apparaat ik heb?

Je kan jouw modelnummer vinden op meerdere plekken.

Dit verschilt steeds per apparaat. Hieronder kan je een overzicht vinden per toestel:

Apple
Op de achterkant, het modelnummer begint altijd met aan ‘A’ – Bijvoorbeeld: A1303

Samsung
Op de achterkant of op de sticker aan de binnenkant. Het modelnummer begint met ‘SM-‘ of ‘GT-‘ – Bijvoorbeeld: SM-G920F

Sony
Wanneer u de simkaart-houder of SD-kaarthouder verwijdert, zit hieronder nog een klein wit velletje.
Als u deze uit het apparaat trekt, zal daar een modelnummer staan welke begint met een letter, gevolgd door 4 cijfers.
Bijvoorbeeld: G3121

Huawei
Op de achterkant en het modelnummer is vaak een combinatie van 3 letters, koppelteken, 1 letter en 2 cijfers. Bijvoorbeeld: ALE-L21

Heb je een ander merk? Op de volgende plekken kan je het wellicht vinden:

  • Achterkant
  • Sticker op de doos
  • Op het apparaat (instellingen -> algemeen -> toestelinformatie)
  • Factuur

Heb je het nog steeds niet gevonden? Neem dan eerst contact met ons op.

In onze zoekfunctie op de voorpagina kan je jouw modelnummer invullen. Je komt dan direct uit op het goede apparaat. Krijg je alsnog geen resultaat? Neem dan contact met ons op.

 

Hoe lang duurt een reparatie bij jullie?

In veel gevallen kunt u wachten op uw reparatie. Wij laten altijd weten hoelang het zal duren. Onze winkel bevindt zich dicht bij een winkelstraat met voldoende andere winkels waar u een bezoek aan kunt brengen totdat uw reparatie klaar is.

Hier zijn de gemiddelde reparatietijden:

  • Smartphones: 30 minuten* – 1 werkdag
  • Tablets: 1 tot 3 werkdagen
  • Laptops: 1 tot 3 werkdagen

* Opmerking: Deze tijden gelden indien het benodigde onderdeel op voorraad is.

Belangrijk: Voor toestellen met een moederbordprobleem kan de reparatietijd aanzienlijk langer zijn. Dit komt door de complexiteit van het onderzoek en de reparatie van het moederbord. Reparatietijden kunnen variëren en indicaties kunnen afwijken. In dergelijke gevallen zijn reparatietijden van 2 tot 8 weken niet uitgesloten. Dit komt omdat we soms specialistische onderdelen moeten bestellen of uitgebreide diagnostiek moeten uitvoeren om het probleem nauwkeurig te identificeren en op te lossen.

Waarom is Planet Mobile enkel geopend op donderdag, vrijdag en zaterdag?

Bij Planet Mobile streven we naar de hoogste kwaliteit en service. Daarom hebben we besloten onze openingstijden te concentreren op donderdag, vrijdag en zaterdag.

Dit stelt ons in staat om meer aandacht te besteden aan complexe reparaties en ervoor te zorgen dat elk toestel zorgvuldig wordt getest en gecontroleerd.

Voor reparaties die een dag of langer duren, bieden we daarnaast speciale ophaalmomenten aan op maandag tot en met woensdag van 17:00 tot 19:00 uur. Zo kun je je toestel ook buiten de reguliere openingstijden ophalen. We danken je voor je begrip en staan klaar om je verder te helpen!

 

Wat voor een garantie zit er op mijn reparatie?

Wij geven 12 maanden garantie op alle reparaties, zoals strepen in het scherm, touch-problemen of andere vergelijkbare problemen. Hou er echter rekening mee dat waterschade en val-schade niet onder deze garantie vallen. Op toestellen die binnenkomen met waterschade geven wij in geen enkel geval garantie.

Indien er een probleem is met jouw toestel na aankoop of na reparatie, dan kan je gebruik maken van jouw garantie. Met andere woorden is garantie alles waar je zelf niets aan kan doen als klant.

Het volgende valt wel onder garantie:

  • Er is geen beeld meer op jouw smartphone na vervanging van jouw scherm, zonder dat je jouw toestel hebt laten vallen en er is geen schade te zien.

Het volgende voorbeeld valt niet onder garantie:

  • Een maand na het herstellen van jouw scherm, laat je jouw smartphone in het toilet vallen. Aangezien dit jouw eigen schuld is, valt dit niet onder de garantie.

 

 

Kwaliteit van Onderdelen

De kwaliteit van de onderdelen die gebruikt worden bij een reparatie bepaalt voor een groot deel je ervaring bij het gebruik van je toestel, en die moet altijd perfect zijn. Daarom gebruiken we voor jouw toestel steeds de hoogste kwaliteit (indien mogelijk originele) onderdelen!

Originele Onderdelen: Sommige fabrikanten, waaronder Samsung, Sony, LG, Huawei, OnePlus, Nokia, Motorola en Xiaomi, leveren hun onderdelen rechtstreeks uit hun eigen fabriek aan groothandels. Deze groothandels leveren vervolgens de originele onderdelen aan reparatiewinkels zoals Planet Mobile.

Voordelen: Het gebruik van originele onderdelen zorgt ervoor dat we een perfecte kwaliteit reparatie kunnen leveren. Dit betekent dat je toestel na reparatie weer optimaal functioneert en dezelfde gebruikerservaring biedt als voorheen.

Nadelen: Het nadeel van het gebruik van originele onderdelen is de hogere prijs in vergelijking met compatible (namaak/aftermarket) onderdelen. Vooral bij oudere toestellen kan de prijs van een reparatie met originele onderdelen bijna even hoog zijn als de aanschafwaarde van een nieuw of gebruikt toestel. Met name de door Samsung gebruikte AMOLED-beeldschermen zijn erg duur.

Garantie: Wanneer wij je smartphone of tablet van een bovengenoemd merk repareren, garanderen we dat we altijd 100% originele onderdelen gebruiken. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan bespreken we dit altijd voorafgaand aan de reparatie met jou.

Prijs vs. Kwaliteit: Zoals gezegd ligt de prijs van originele onderdelen hoger dan die van namaakonderdelen. Dit betekent dat we je niet altijd de laagste prijs kunnen garanderen, maar wel het beste resultaat. Onze focus ligt op het leveren van de hoogste kwaliteit en het waarborgen van de best mogelijke gebruikerservaring na de reparatie.

4o

Hoe wordt de prijs voor een reparatie bepaald?

Wij zorgen er altijd voor dat we eerlijke en transparante prijzen hanteren.

Ons tarief bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Arbeid en service van onze technieker: Dit dekt de tijd en expertise die onze technieker besteedt aan het uitvoeren van de reparatie.
  • Het nieuwe onderdeel: De kosten voor het vervangende onderdeel dat nodig is voor de reparatie.
  • 12 maanden garantie: Wij bieden een garantie van 12 maanden op de uitgevoerde reparatie en de vervangen onderdelen.
  • Onderhoud van onze apparatuur, gereedschap en overige kosten van onze winkel: Dit omvat de kosten voor het onderhouden van onze apparatuur en gereedschap, evenals overige bedrijfskosten.
    Moet ik onderzoekskosten betalen?

    Voor normale reparaties hanteren wij geen onderzoekskosten. Wanneer het probleem op voorhand niet duidelijk is rekenen wij een onderzoekskost aan van €29,00. Deze vervalt bij reparatie.

     

    Is er voldoende parkeergelegenheid aanwezig?

    U kan gratis parkeren in de omgeving. Let er wel op dat u een parkeerschijf zet. (max. 2 uur)

    KLANTENSERVICE

    Waar kunnen wij u mee helpen?

    Reparaties

    Bekijk onze reparaties

    Wij repareren smartphones, tablets en laptops.

    Screenprotectie

    Wij plaatsen de protector die past bij jouw toestel

    Tempered glass / Privacy Glass

    Accessoires

    Wij verkopen originele kabels en adapters.

    Apple / Samsung

    Bel ons

    03 290 00 99

    Stuur ons een bericht

    We reageren binnen 1 werkdag

    Kom langs in onze winkel

    Bekijk kaart

    Winkel in Wilrijk

    Planet Mobile

    Jules Moretuslei 400
    2610 Wilrijk

    Maandag
    17:00 - 19:00 Op afspraak
    Dinsdag
    17:00 - 19:00 Op afspraak
    Woensdag
    17:00 - 19:00 Op afspraak
    Donderdag
    14:00 - 18:00
    Vrijdag
    10:00 - 18.00
    Zaterdag
    10:00 - 17.00
    Zondag
    Gesloten

    U kan in de straat parkeren, vergeet wel uw parkeerschijf niet.

    Veelgestelde vragen

    Maak een afspraak